Wednesday, July 13, 2011

انا وحيد




انهارده كنت بتكلم مع خطيبتي وكانت بتكلمني على رمضان
واجمل ايام رمضان اللي عاشتها فبعد ما خلصت كلام معاها
تفاعلت شويه مع موضوع رمضان ده ودخلت على اليوتيوب وعملت بحث عن اغنيه رمضان جانا
اللي كلنا عارفينها واللي كلنا كنا بنستناها في رمضان
وأثناء وانا بتفرج على الكليب وشوفت الكلبات اللي متعلقه برمضان
انتابني أحساس لأول مره احساس اني وحيد وده اللي ماكنتش واخد بالي منه من ساعة ما سافرت وسيبت مصر
افتكرت اد ايه اني كنت وحيد طول الفتره اللي فاتت وده لان البلد اللي انا فيها مافهاش نفس المظاهر بتاعت رمضان واللمه الجميله بتاعت
رمضان والفطار مع بعض والتراويح انت واصحابك وبعد التراويح نقف في الشارع
ونتكلم في كل حاجه وكمان الجو الجميل بتاع رمضان والخير الفياض اللي الناس بتبقى فيه
والروح الجميله اللي بتبقى بين الناس ومنظر المحلات وياميش رمضان والفوانيس والحركه الغير طبيعيه اللي بتبقى موجوده
واستعداد الناس في اخر ايام رمضان لإستقبال العيد
للأسف انا بفتقد ده جدا هنا اي نعم هنا في حاجات حلوه كتير برده
بس انا بفتقد كل ده هنا
هنا رمضان بيعدي عادي جدا كل ما هناك تروايح وصلاه وبس
وتروح تعمل عمره وكده يعني
لكن لو بصيت للموضوع تلاقي انها ايام عاديه جدا
زيها زي الايام العاديه بس كل ما هنالك ان في شويه حاجات زادت

No comments: