Thursday, March 26, 2009

انا مش لوحدي


بجد يا جماعه انا اكتشفت اني مش لوحدي
فاكرين زمان كنت اتكلمت في مدونه ان في حد عايش جويا وملازمني في كل حاجه
ولكن الحقيقه اللي اكتشفتها يا جماعه انه ماطلعش واحد بس دول طلعوا كتير قوي
انا مش عارف اقول ايه ولا ابدا منين
انا حاسس اني جوايا واحد طيب وواحد شرير وواحد متدين وواحد تاني عاصي
وواحد اخلاق وواحد تالت واطي وواحد مؤدب وواحد مش متربي
وواحد انسان وواحد ماعندوش قلب وواحد مش في دماغه وواحد بياخد باله قوي
وواحد حساس قوي وواحد مش على باله وواحد بيحب وواحد بيكره
وواحد مايص احيانا وواحد تاني راجل جدا وواحد طفل وواحد غيره عاقل جدا
وواحد وواحد وواحد وواحد
انا بصراحه انا مش عارف انا مين
لو سمحتم يا جماعه لو حد يعرف انا مين ياريت يقولي

2 comments:

Anonymous said...

يا مهند...
ربنا بيمهد السبل... ب يسيبك تمشي ف السبيل اللي تختاره

كل الاختيارات قدامك... كل الشخصيات تحت امرك... الدنيا بطولها و عرضها ف خدمتك

بس انت يا حلو اللي هاتتحاسب ف الاخر و تدفع الفاتورة

على فكرة ياد
انا ماكنتش اعرف انك شفاف قوي و عندك القدرة دي على التعبير

بحقيقي اسلوبك المرة دي شدني
استمر يابني.. فعلا تستحق لقب تلميذي

اخوك اكرم

amr aboubakr said...

كلنا كدة وهو في الىخر صراع داخلي وتقريباً لازم نعيشه واعتقد كمان إن اللي لامس الصراعه ده ومدركه هو ده الإنسان الكويس اللي طول الوقت بيحاول يكون الطيب وبيجاهد الشرير المؤمن وبيجاهد العاصي الأخلاق اللي يبضايق من نفسه لما بيستوطى في الآخر الاصل مبيتغيرش... أنا عارف إنت مين ومتاكد إنك هتفضل إللي أنا عارفوا بس هو صراع أبدي