Tuesday, May 12, 2015

لحظه خوف



عمري ما تخيلت اني ممكن أمر بلحظه خوف وقلق ورعب بالطريقه اللي حصلتلي من يومين
كنت انا ومراتي واولادي روحنا عشان نتفسح فرحنا الساحه بتاعت قصر المربع بجنوب الرياض
مكان واسع ومناسب جدا للعب الأطفال وغير كده صعب ان طفل يعرف يخرج من الساحه لوحده بسهوله الا اذا كان كبير شويه
المهم انا نزلت زوجتي ويونس وروحت عشان اركن العربيه بعد الساحه بحاجه بسيطه ومعايا يامن ابني التاني  
فاتصلت بمراتي عشان اشوفهم لو عايزيني اشتري حاجه قبل ما اركن كانت المفاجئه اللحظه اللي مراتي بتطلع فيها تليفونها عشان ترد عليا بتبص ما لاقتش يونس جنبها ولاقيت العربيه بتاعته فاضيه اللي هو كان راكبها بيلعب بيها
انا طبعا عشان اعرف ارجعلهم لازم اللف حوالين المكان عشان اقدر ارجع لنفس النقطه تاني طبعا حاله فزع ورعب وخوف لا توصف وانا سامع صوتها وهي بتنده عليه وبتدور وهو مش موجود في نفس الوقت انا باقصي سرعه بحاول ارجع للمكان تاني ومتابع اللي بيحصل على الموبايل 
دقائق وقدرت ارجع المكان اللي سيبتهم فيه ولاقيت يونس مع مامته الحمد لله
فبسألها ايه اللي حصل فمراتي بتقولي انها وهي بتدور عليه ماجاش في بالها ابدا الناحيه التانيه من الشارع لكن بتقولي اللي لفت نظري هو صوت كلاكسات العربيات فانتبهت للشارع وبتقولي انا بصت الناحيه التانيه 
لاقت شخص شايل يونس وبيناوله لواحد تاني وبيدخلوه جوه عربيه كانت واقفه في نفس المكان عشان يخطفوه
لولا الحمد لله انها جريت ولحقت تاخده من ايديهم وبتقولي انها لحظه ما خدته في حضنها كان الشخصين دول بالعربيه بتاعتهم مالهومش وجود
ده طبعا غير مالامح الرعب اللي على وش يونس وايده الساقعه والخوف اللي هو كان فيه
كل ده حصل في اقل من خمس دقائق وقبل مانا اعرف ارجعلهم تاني بسرعه
لكن الحمد لله على كل شيئ .... تجربه أليمه جدا ولحظات رعب شديده جدا 
طبعا حاله زوجتي اضعاف اللي انا حسيت بيه لانها عاشت القصه بنفسها
ربنا يحفظ أولادنا جميعا ويحميهم

مهند كمال

No comments: