Thursday, September 16, 2010

الاحباط



لا لا لا...محدش يفهم ان انا محبط
انا بس محبط
.......
نفسى افهم ليه بيجيلى الاحباط ساعات
هما ساعات كتير بس برضه ساعات ساعات...على رأى الشحرورة

طب ما انا عارف اننا فى بلد يأكل فيه الكلب العجوة والفيل بيتهبب ويلعب طاوله
كمان رغم انى بعد ادى نفسى حقن انتيبايوتك نفسى ضد الاحباط
خاصة فى فترات الاجازات
علشان انزل بنشاط.......والتعلب فات فات فى ديله سبع لفات

ورغم ذلك احبط....بعد كام يوم شغل.....طبعا مش بسرعه لحسن حد يفهم ان انا ضعيف
طب ما انا عارف ان الدنيا فى مصر كده وانها اساسا دنيا على رأى واحد
كان يقولى انه لما كان يئرف ابوه...ابوه يقوله يابنى بتتعبنى كده ليه
يقولى يا والدى هى دنيا لازم تتعب فيها

انا بقى عارف انها دنيا ومع ذلك احبط
طب ايه هو الاحباط
شوية حزن وحبتين خنقه ولازم طبعا كثير من اليأس واحساس بقلة الحيلة مع شوية ارف حسب الرغبة

يا عالم حد يقولى المشكله فين...هو الشغل كده ولازم يفضل كده
ولا الفكره مش فى الشغل...الدنيا هى اللى كده

اللهم انى اشكو اليك ضعف قوتى وقلة حيلتى
اللهم اجرنى فى مصيبتى واخلفنى خيرا منها

عبدالحكيم

No comments: